19 Aralık 2013 Perşembe

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK SABIR VE EMEK İSTER

blog yazarlığı ile netten para kazanmakİnternetten para kazanmak isteyen ve aceleci davranan arkadaşlar için bu yazımda blog yazarlığı ile tanışmamı ve bu güne gelinceye kadar geçen süreçte yaşadığım deneyimlerimi aktarmak istiyorum.
Blog yazarlığı ile ilk tanışmam normal işimi yaparken internetten ek iş ne yapabilirim diye araştırmaya başlaman ile oldu. Önceleri biraz çekingen bir tavırla sadece inceledim. 3 ayın sonunda deneme zamanının geldiğini düşünerek bu konuda bana yardımcı olacağını düşündüğüm birkaç E-Kitap aldım. Okudum, okuduklarımı uygulamak istediğimde blog açmaya karar verdim. Blogumu açtım ama asıl sıkıntı bu noktada başladı.

ŞİMDİ NE YAPACAĞIM
Blogumun ismi güzeldi ama ne yapacaktım. Blog ayarları, SEO ayarları, Anahtar Kelimeler derken hem öğreniyor hem de uygulamaya çalışıyordum. Bazen tamamen geri dönüp baştan başlamak zorunda kaldığım da oldu. En son öğrendiğim ise beni baya sıkıntıya koydu. Blogumda yayınladığım resimleri de optimize etmem gerekiyormuş. Resimleri bloga yükledikten sonra saklamadığım için hepsini tek tek yeniden bulup gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra tekrar yükledim. Bu sefer de ne öğrensem iyi, resimler arama botları tarafından tanınabilmesi için bir açıklama girilmesi gerekliymiş. Görsel kısımda yapılan aramalarda çıkabilmek için bu şartmış. Haydi dön başa tekrar bütün resimleri elden geçir ve hepsin açıklama yaz. İlk başlarda sosyal paylaşım sitelerini de pek önemsemedim. meğer oda çok önemliymiş. Öncelikli amacım bir an önce internetten para kazanmak olduğu için satış ortağı olduğum ürünün satışını yapabileceğim yazılar yazmaya başladım. Ama blogum yeteri kadar trafik almadığı için satış ta pek mümkün olmadı. Biraz içerik oluşturduktan sonra Adsense'ye başvurdum beni kabul etmediler nedeni satış ortaklığı linkleri. Adsense reklamları nasıl yayınlarım diye araştırırken siteye girenlere yararlı bilgiler sunmam gerektiğini öğrendim. Aklım netten para kazanmakta olduğu için pek önemsemedim. Yaklaşık 5 ay böyle geçti umudum iyice kırılmıştı.

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK EMEK İSTER?

blog yazarlığı
Peki netten ek iş yapanlar bu işi nasıl yapıyordu? benim eksiğim neydi? diye düşünürkeni yenilgiyi kabullenmeyi kendime yediremedim ve araştırmaya başladım. Trafiği yoğun olan blogları inceledim. Okuyucularına konuları ile alakalı, işlerine yarayacak yararlı içerikler sunduklarını gözlemledim. Daha önce okuyup dikkate almadığım Adsense başvurum aklıma geldi. Beni kabul etmemelerinin nedeni de buydu. Yani siz iyi iş yaparsanız zaten reklam teklifleri kendiliğinden geliyor demekti. İncelediğim sitelerde de durum buydu. Eğer iyi içerik barındırır ve yazılarınızda özgün olursanız Adsense'ye kabul edilmemeniz için bir sebepte kalmıyordu. Bu sefer Blogumda insanlara blogculuk ve internetten para kazanma konusunda yaşadığım tüm tecrübeleri, edindiğim tüm bilgileri paylaşmak amacım oldu. İnternetten para kazanmayı bir kenara koydum ve sadece yazdım. Bir süre sonra Adsense'ye başvurdum ve kabul edildim. Doğru yoldaydım ve devam ettim. Arada bir reklam teklifleri geliyor ama şu ana kadar gelenler blogumun içeriği ile alakalı olmadığı için kabul etmedim. Doğru yolda olduğum bir kez daha ispatlanmış oldu.

BLOGUNUZA ODAKLANIN 
İnternetten para kazanmak sabır ister, emek ister, internette dolaşan ve bana göre fenomen olan bir söz var. "Siz cafe'de çayınızı içerken, uykudayken, tatildeyken siteniz size kazandırmaya devam edecek" aslında doğru bir söz ama eksik bence, "Siz sitenizin güncellenme sıklığını, trafiğini, Alexa sıralamasındaki yerinizi, takipçi sayınızı belli bir noktaya getirdikten sonra siz cafe'de çayınızı içerken, uykudayken, tatildeyken siteniz size kazandırmaya devam edecek" olmalıydı. Siz sadece blogunuzda özgün ve yararlı bilgiler sunmaya devam ettikçe sitenizin trafiği artacaktır. Trafiği artan bir sitenin reklam verenler tarafında keşfedilmesi de uzun sürmez bu aşamadan sonra siteniz para kazanmaya da başlayacaktır. Kısacası siz okuyucularınıza ihtiyacı olanı verin, para kendiliğinden gelecektir.

KALİTELİ  VE ÖZGÜN İÇERİK SUNUN

sosyal paylaşım siteleri
Blogunu yeni açmış ya da açacak yeni arkadaşlara bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum.
1- Öncelikle sevdiğiniz işi yapın. Yaptığınız işi insanlara anlatın. Bu, mesleğiniz olabileceği gibi hobinizde olabilir, çünkü yaptığınız ya da sevdiğiniz iş konusunda yazacak konu bulmakta zorlanmazsınız.
2- Sitenizin adını belirleyin (blogunuzu en iyi tanımlayacak ismi bulmaya çalışın) ve blogunuzu açın
3- Blogunuzun ayarlarını nasıl yapacağınızı öğrenin.
4- Sosyal paylaşım sitelerinde de blogunuzun adına sayfalar açın ve blogunuzda yayınladıklarınızı buralarda da yayınlayın. Ama insanları fazla sıkmayın 2 gün arayla 1 konu özeti yayınlayın.
5- Çok takipçinizin olmasından daha ziyade niche (niş) dedikleri sizin yayınladıklarınız ile alakalı bilgiye ihtiyacı olanları takipçiler edinmeniz daha çok işinize yarayacaktır. Niche kelimesini bir örnekle anlatmak istiyorum. Diyelim ki vejeteryan mutfağı ile ilgili yemek tarifleri veren bir blogunuz var. Sizce et tüketen ve seven birinin sizin sitenize ilgi duymasını bekleyebilirmisiniz.. Demek ki sitenize vejeteryan olan insanları çekmeniz sizin sitenizin okunma oranını daha da arttıracaktır.
6- Konunuzun dışına asla çıkmayın.
7- Okuyucularınızla iletişimde olun. Onlara değer verdiğinizi gösterin. Size soru soranlara mutlaka cevap verin.Unutmayın sizin takipçileriniz ve okuyucularınız sayesinde varsınız.
8- Sırf sitenizi güncel tutmak için aklına geleni sitenize koymayın. Her zaman kaliteli içerik bulundurun.

Umarım bir nebze de olsa size bu yazım ile yardımcı olabilmişimdir. Şimdi Söz Sizde deneyimlerinizi yorum kısmında paylaşarak okuyuculara destek olabilirsiniz.





Paylaş :

Yazar:

Facebook Yorumlar

0 yorum: