7 Kasım 2019 Perşembe

BLOG ÜST MENÜ EKLEME

BLOGUNUZA ÜST MENÜ NASIL EKLEYEBİLİRSİNİZ?


blogunuza üst menü ekleyinAslında blog üst menü oluşturmak hep sıkıntı olmuştur. İnternetten sıkı araştırmalar, denemeler derken bazen tutar, bazen ise can sıkar...
Aslında iş kolay dışarıdan birşeyleri bloğumuza yama yapmanız gerekmiyor. Burada amaç ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarını sağlamaksa aşağıdaki anlatacaklarımı yaparak hem bloğunuzun görüntüsünü bozmamış olursunuz hem de html kodları içinde boğulmadan blog üst menünüzü blogunuza eklemiş olursunuz.Ayrıca en aşağıda yer alan videoyu da izlemeyi unutmayın.


blog üst menü oluşturma
blogger üst menü oluşturma1. Adım
blog menü eklemeBlogunuzda yer alan tüm yazıları blog üst menüye yükleyebilmek için öncelikle kategorilendirin. Yazılarınızın (yazı alanının sağ tarafında bulunan "Yayın ayarları" alanında yer alır) "Etiketler" kısmına hangi kategoride bulunmasını istiyorsanız ekleyin. Eğer eklenmiş anahtar kelimeler varsa silmeyin sonuna ekleyin, kategori kelimesi etiketler alanında mevcut ise
herhangi birşey eklemenize gerek yok.

2.Adım
Blogunuzun yönetim panelinin sol alt kısımda bulunan "Yerleşim" "Gadget" ekle alanından "Etiketler"i seçin. Açılan kutuda "Seçilen Etiketler", "Alfabetik olarak" ve "Liste" seçili olacak. "Her etiketteki kayıt sayısını göster" seçili ise kaldırın.


3. Adım
"Seçili Etiketler"lerin hemen altında yer alan "Toplam xx etiketten xx tanesi seçildi düzenle" tıklayın. Altta "Gösterilecek etiketleri seçme" alanı açılacak. Bu alanda yer alanların tamamı seçilidir. Üst kısımda yer alan "hiçbiri"ne tıklayarak hepsini kaldırın. Şimdi burada yapmanız gereken tek şey 1.Adımda belirlediğiniz anahtar kelimeleri (kategori için) seçmek. Şeçim işlemini yaptıktan sonra "Kaydet'in. Bloğunuzda "etiketler" alanı sağ sütunda yerini almıştır.

4.Adım
Yönetim paneline geri dönün ve "Yerleşim" butonuna tıklayın. Üst tarafta yer alan "Gadget Ekle" butonuna tıklayın ve 8. sırada yer alan "Sayfalar" yanında yer alan "+" işaretine tıklayın önünüze açılan pencerede "+Harici Bağlantı Ekle" yazısına tıklayın. Üstte yer alan kutucuğa 1.ADIM'da belirlediğiniz kategori ismini yazın. "web adresi" yazan yere ise 3. adımda sağ sütunda yer alan etiketleri ayrı bir internet sayfasında açın ve URL'yi kopyalayarak Web Adresi (URL) yazan yere yapıştırınız. Diğer etiketler içinde bu işlemi yapın. Başka bir blogunuz varsa buradan diğer blogunuza da bağlantı yapabilirsiniz. blog üst menünüzün üst sutünda yer alması için Sayfa Listesi Gadget'ini üst tarafa taşıyın. Hepsi bu kadar. Daha sonra sağ sütunda yer alan etiketler alanını isterseniz kaldırabilirsiniz. Aşağıda konunun pekiştirilmesi amacı ile hazırlanmış olan videoyu izleyebilirsiniz.



blog üst menü ekleme

blogger kategori ekleme

blog üst menü

Bunu biraz açalım  isterseniz. Diyelim 5 yazınız SEO ile ilgili ve yazıların
 etiketler alanına seo yazdınız. web sayfası alanında Sayfa başlığı kısmına SEO, adres
çubuğuna ise sağ sütunda 3. adımda oluşturduğunuz etiket listesinde yer alan SEO etiketine tıklayarak URL sini kopyalayın ve Web adresi kısmına yapıştırın.


blogger üst menü oluşturma

Böylece sitenizde yer alan yazılarınız kategorisine
göre hepsi  blog üst menünüzün ilgili başlığı altından görüntülenecektir.



BLOG ÜST MENÜ VİDEO'SUNU İZLEYİN
Blogunuza .com uzantılı bir alan adı almak ve yönlendirmek istiyorsanız GODADDY ALAN ADI YÖNLENDİRME yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Paylaş :

Yazar:

Facebook Yorumlar

77 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Sabahtan beridir nasıl yapılacağını arıyorum. Allah razı olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkr ederim çok anlaşılır bir anlatım olmuş. Menülerimi sayenizde oluşturdum. Peki bir kategoriyı de alt bölümlere ayırabilir miyim? nasıl yapmalıyım? Tşkrlr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef şimdilik bu istediğinizi yapabilecek bir özellik google blogger'da mevcut değil. HTML gadget içine yerleştireceğiniz kodlar sayesinde bunu yapabilirsiniz ama bu tür uygulamalarda zamanla sıkıntı yaratabiliyor.

      Sil
  4. Merhaba,
    Yaptım üst sekmeleri seçiyorum ama kendi otomatik kenar bağlantılarına atıyor.
    Şablonumdan mı kaynaklanıyor acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenizi biraz inceledim. çok şık bir blog tasarımı olmuş elinize sağlık. Sizin sorununun şablondan kaynaklanıyor. Ama yan tarafta daha hoş görüntü sağlamış bence. Etiketler fazlalık olmuş orada. kaldırmanızı tavsiye ederim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim :) Evet etiketleri kaldırmayı unutmuşum. Peki daha kullanışlı şablon öneriniz olur mu? Paylaşımlarınız için çok teşekkürler..

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim. :)) Evet etiketleri kaldırmayı unutmuşum. Peki daha kullanışlı bir şablon öneriniz olur mu acaba? Paylaşımlarınız için çok teşekkürler.

      Sil
    4. Bence şablonunuz çok güzel ayrıca yanda rss simgesini koyduğunuz daire sanırım sadece 1 tane değildir. Diğerlerini de kullanmanız daha değişik bir hava katar düşüncesindeyim.

      Sil
    5. pretty tema ile ilgili yeni bir yazı ekledim. sizin işinize yaracağını umuyorum.

      Sil
    6. Teşekkürler hemen bakıyorum :))

      Sil
    7. gökmen bey ben yapıorm olmuor yana atıor bana facebook adresınızı yada ıeltısım adresınızı werırmınsz

      Sil
    8. Mail adresim gokmenkocaoglu@hotmail.com
      blogunuzu biraz inceledim başka bir widget menü eklemişsiniz. kaldırın ve yazıdaki adımları yada videoyu izleyeerek tek tek uygulayın olacaktır.

      Sil
  5. SAYIN gökmen bey cok uğraştım bir türlü yapamadım lütfen yapacağım biloğu görün bu gercek olan olayın bize ne öğreteceği konusunda bana yardımcı olun ben size menü katagorileri yazıp göndereyim siz lütfen başlığı katagoriyi ayarlayıp içini biz dolduralım bu konuda yardımcı olursanız hak size rahmet yazar bizde duva ederiz www.hpervane.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamdır Bir hayır duanıza elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım fakat sizin blogunuza girmem gerekir. menuleri yazın mail ve şifreyi gokmenkocaoglu@hotmail.com 'a gönderin.

      Sil
  6. gökmen bey evet bloğu yaptınız çok minnattar kaldım teşekkür ederim
    arasıra
    bloğa göz gezdiriniz yanlışlık veya eksik bir işlem yaparsak facebook ve emailim sizde var tekrar müdalenizi beklerim
    Ehlibytin öğretmeni bana söyledi Hz Allah bu görevi bana verdi benim okuma yazmam yok onun için kimki bana ve benim söylediklerimin yayılmasına katkısı olursa onun işlerini yüce Allah kolaylaştırır istediğinide hz Allah evliytalar yapar

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim sayenizde kolayca hallettim:)

    YanıtlaSil
  8. Gökmen Bey ağzınıza sağlık, incelediğim sayfalar arasındaki en güzel, en anlaşılır yazım olmuş. Çok faydalı oldu, teşekkür ederim. Ufak bir soru; son olarak yandaki etiketleri kaldırın demişsiniz, sanırım yeni oluşturduğumuz sayfadaki url uzantısı http://........searchlabel..... yöntemi ile gadget'ları kaldırsak dahi sonrasında yine o etiketle yazdığımız yazılar ilgili menüde gösterecek kendini, doğru anlamışmıyım? Tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Evet aynen yazdığınız gibi doğru anlamışsınız

    YanıtlaSil
  10. Allah razı olsun bir haftadır saçma sapan html lerle uğraşıyorum.Yani bu kadar basitmiş liste yapmak.

    YanıtlaSil
  11. sagol kardes yapamadım ama emek var ortada :D

    YanıtlaSil
  12. çok faydalı oldu teşekkürler... Sayenizde hazırladığım menüleri http://agustosbocegininguncesi.blogspot.com.tr/ adresinde görebilirsiniz... Emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. hocam öncelikle çok teşekürler
    gecenin bu saateinde kod mod işiyle uğraşıyodum yap olmuyor yap olmuyor sonunda buraya geldim ve şak diye oldu.Allah razı olsun
    bu altyapı bilgi işine biraz yabancıydım ama isteyince oluyor muş.
    Siteme bir göz atıp tavsiye verirseniz çok teşekkür ederim.
    aktif olarak boks haberleri veriyorum.üst menu eklemeyi de sizin yardımınızla öğrenince mma,kick boks,vücüt geliştirme ve zayıflama gibi vb başlıklar altında yazı yazacağım.
    blog görünümüm hakkında ne düşünüyordunuz görünüm olarak yani
    üst menüleri daha tam olarak bitirmedim
    çok teşekkür ederim
    http://ringlerden.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiğime sevindim. Siteni biraz inceledim. Üst başlıkları çok uzun tutmuşsun. Yorumunda yazdığın gibi kısa tutman daha iyi olur. Yazılarında çok fazla paragraf başı yapıyorsun. Bence yapmana gerek yok. Yan sütündaki widgetler iyi sadece telif hakları başlıklı yazıyı diğerleri ile aynı boyda yapsan daha iyi olacak bence.. Başka bir sıkıntı göremedim kardeşim. Allah yolunu açık etsin .

      Sil
  14. hocam çok güzel anlatmışsınız yalnız benim son adımda sıkıntım var. Sayfalar kısmından yeni sayfaya tıklıyorum boş sayfa - web adresi seçenekleri çıkmıyor. direk metin oluşturma kısmına yönlendiriyor. yardımcı olursanız çok minnettar kalacam. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Sanırım google blogger ile ilgili bir geliştirme yaparken bu alan kaybolmuş durumu geri bildirim ile ilettim sizde bu konuda geri bildirimde bulunun normal şartlarda yeni sayfaya tıkladığınızda web adresi ve sayfa olarak size iki seçenek sunması gerekiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının 4. adımı güncellenmiştir. artık üst menü oluşturabilirsiniz.

      Sil
  16. yeni sayfa da web adresi diye bir şey yok

    YanıtlaSil
  17. Google bloggerda üst menü ekleme adımını değiştirmiş. Yazının 4. adımını tekrar okursanız rahatlıkla yapabileceğinizi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Böyle bir şey arıyordum ben de.

    Sağolun.

    YanıtlaSil
  19. gökmen Bey blogumda Looks etiketi verdiğim yayınlarım blogumun üstündeki Looks sayfasında otomatik görünüyordu kayboldu Lütfen Yardım edin bunun için bir kod var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Rococosh siz yukarı looks adında sayfa eklemişsiniz.Şimdi yapmanız gereken sayfalarınızı anahtar kelime ekleme alanına looks kelimesini eklediğinize göre Yönetim panelinden "Yerleşime" giriş yapın. "Gadget ekle"ye tıklayın ve "Etiketler"i bulun. Göster kısmında yer alan "Seçili Etikeler"i tıklayın. Hemen altında "Toplam xxx etiketten xxx tanesi seçildi" yazısının yanında yer alan "Düzenle" yazısına tıklayın ve looks etiketini bulup işaretleyin. Eğer hepsi seçili ile "Hiçbiri" yazısına tıklayarak kaldırın ve sadece "looks" kelimesini seçin ve kaydedin. looks etiketi anasayfanızda sol sütünda ya da sizin sayfanın altında yer alacaktır. looks yazısına tıklayın google URL çubuğundaki adresi kopyalayın. tekrar yönetim panelinden. gadget ekleye tıklayın. Sayfaları bulun ve Harici bağlantı ekleye tıklayıp sayfa başlığına looks, URL alanına ise kopyaladığınız adresi yapıştırıp bağlantıyı kaydet'e tıklayın. Sonra tekrar kaydedi tıklayın. İsterseniz etiket ve sayfa widgetini kaldırabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
    2. ayrıca yukarıdaki işlemlerden URL kopyalama kısmına kadar olan yeri yaptıktan sonra blogunuzuz HTML alanına giriş yapın.
      Looks kodunu bulun ve "/p/looks.html" yerine kopyaladığınız url'yi yerleştirip kaydedin. kopyaladığınız url şuna benzeyecektir. "http://www.rococoshblog.com/search/label/looks"

      Sil
  20. Paylaşım için teşekkürler hocam. Tam da ihtiyacım olan birşeydi. Süpersin.

    YanıtlaSil
  21. Faydalı bir paylaşım olmuş. Yeni paylaşımlarınızı da bekleriz. İş görür. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Uzun zamandır aradağım bir şeydi. Burada buldum. yardım için sağol.

    YanıtlaSil
  23. İşte budur! Paylaşım için çok teşekkürler. Yeni paylaşımlarınızı da heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  24. Çok teşekkür ederim sabahtan beri bunu arıyordum. Nasıl böyle bir şey olmaz demiştim.

    YanıtlaSil
  25. 10 numara paylaşım. Web sitenizi çok beğendim. Sık sık ziyaret edeceğim.

    YanıtlaSil
  26. İşte budur! Paylaşım için çok teşekkürler. Yeni paylaşımlarınızı da heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  27. Güzel bi yazı olmuş
    http://www.yildizguvenliksistemleri.com

    YanıtlaSil
  28. Gayet başarılı ve faydalı bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  29. Hemen deneyeceğim. Ben de tam böyle bir şey istiyorum. Sağol adamım.

    YanıtlaSil
  30. Deneyelim bakalım olacak mı? Yeni paylaşımlarınızı da bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. ben daha katogarılendirmeyle yayın ayarlarını bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kategorilendirme dediğimiz yazılarınızı yazdığınız alanın sağ tarafında yer alan Yayın Ayarları başlığının altında yer alan etiketler kısmı.
      Blog yönetim panelinden KAYITLAR'a girin yazdığınız her hangi bir yazıyı düzenle ile açın sağ tarafta YAYIN AYARLARI kısmını göreceksiniz.

      Sil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. kardeş bu gece sana dua edicem allah razı olsun :D

    YanıtlaSil
  34. Merhabalar kim anlatarak yaptıysa cidden kendi anlıcagı gibi yazı yazılmış bu yüzden pek beceremedim ama sizin videonuz sayesinde (dinlemeden sadece görerek de olsa iş yerinde olunca açamadım sesini) yine de harika bir iş oldu emeginize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, bir blog açmak istedim ve öncelikle her şeyi tam olsun ondan sonra yazmaya başlayayım dedim. Üst menü olarak dediğinizi yaptım ancak ben blogger'ın kendi temasını değil başka bir tema kullanıyorum. Bu yüzden bloğuma bakarsanız üst kısımdaki simgelerden widget'a bastığınzda sizin anlattığınız olayı yapmış oluyorum ancak ben orayı değil, 'Menü' simgesine bastığınızda göreceğiniz üzere ana sayfa, hukuk, kitap vs. alanlarında bu işlemi yapmak istiyorum. Onu da beceremedim. Yardım etmeniz mümkün mü_

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ana kadar yaptığınız adımlar doğru. Bu adımlara EK olarak yapmanız gereken ise Yönetim panelinden HTML alanına girerek "Hukuk" bulun ve "#" yerine. Ana sayfanızda "Etiketler" alanında yer alan "Hukuk" etiketine tıklayın ve adres satırında yer alan adresi # yerine yapıştırın. Hukuk için aşağıdaki gibidir. diğerleri içinde aynısını tekrar edin.
      http://ingilterehavasi.blogspot.com.tr/search/label/Hukuk

      Sil
  36. Yönetim panelinden HTML alanına girerek bulmanız gereken satır < a href="#">Hukuk< /a >

    YanıtlaSil
  37. Dediğinizi aynen yaptım Hukuk için ancak şablonu kaydet dedikten sonra ''More than one widget was found with id: Label1. Widget IDs should be unique'' hatası verdi. Ana sayfamdan Hukuk başlığına bastığımda yine bir şey değişmedi. :-(

    YanıtlaSil
  38. blogger giriş mail adresinizi ve şifrenizi gönderebilir misiniz
    gokmenkocaoglu@hotmail.com adresine
    ben bir bakayım
    sonra şifrenizi değiştirmeyi unutmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönderdim yapabilirseniz çok makbule geçer. Mail attım size.

      Sil
    2. İşlem tamamdır. şifrenizi değiştirmeyi lütfen unutmayın.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim ilginiz ve yardımınız için. Sayfanızdaki reklamlara tıklayarak size bir katkım olacaksa ne mutlu.

      Sil
    4. Teşekkür ederim Düşünceniz için marka ürün alışverişlerinizde lidyaworld reklamı üzerinden en azından bakıp kıyaslama yaparsanız sevinirim.

      Sil
    5. Teşekkür ederim Düşünceniz için marka ürün alışverişlerinizde lidyaworld reklamı üzerinden en azından bakıp kıyaslama yaparsanız sevinirim.

      Sil
  39. Tabi ki, o kadar yardımcı oldunuz. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  40. Allah razı olsun ilk buraya baktım bugün çok yardımcı oldu yazınız istediğim menü isimlerini çok kolay ekleyebildim sayenizde çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  41. bende günlerdir bunu nasıl yapacağımı araştırıyordum. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  42. Ben de dediğiniz gbi yapmama rağmen ne yazıkki adımlara tıklayınca meb sayfası yok gibi bir hata veriyor lütfen yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video yu izlemiş miydiniz. Eğer izlemediyseniz izlemenizi öneririm daha anlaşılır şekilde yardimci olacaktır. Bu da çözüm olmassa eğer mail adresi ve şifrenizi sonradan değiştirmek üzere gönderirseniz bir de ben bakayım.

      Sil
  43. Ben yaptığımda üstte sekme olarak çıkmıyor, en alt kısımda listeleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana önericeğim admin panelinde bu sıkıntı çıkmak googleye weeb admin yaz bak tavsiye ederım ben ordan sıte yapıyorum

      Sil
  44. hocam böyle kaç tane sayfa linki ekleyebiliyoruz?yani üst menü de en fazla ne kadar kategori gösterebiliyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogger üst menüde istediğiniz kadar kategori ekleyebilirsiniz. Benim kullandığım şablonda satırda 7 tane alıyor. Blogger'in kendi şablonunu kullanırsanız sütünda yer alan menü başlıklarına göre değişiklik gösterse de satıra sığmayan bir aşağıdaki satıra kayacaktır. Bu pek hoş bir görüntü olmuyor malesef.

      Sil
  45. Bu konuyu ayrıntılı şekilde anlatmıştım ve tevafuk sizin yazınıza da denk geldim. Sizde Güzel anlatmışsınız :)

    pembeses.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  46. Kategori yi ekledim ama yeni yazdığım yazıyı olması gereken kategori ye atamıyorum yardım ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtap Hanım,
      Kategorileri eklediğinize göre her kategori için bir anahtar kelime belirlemiş olmanız gerekir. Bu anahtar kelimeyi yazı alanında etiketler kısmına yazmanız gerekir yoksa kategori altında çıkmaz.

      Sil
  47. bircok video izledım ve makale okudum ama en acık ve anlasılır olanı sızın yazınızdı bloguma kolayca uyguladım tesekkur ederım emegınıze saglık.

    YanıtlaSil