12 Mayıs 2018 Cumartesi

GODADDY ALAN ADI YÖNLENDİRME

DOMAİN YÖNLENDİRME 

Blog açtığınızda blogunuzun adı "xxxxxx.blogspot.com" olur. Aslında böyle kullanılmasında bir sakınca yoktur. Eğer alan adınızı com uzantılı bir alan adı ile kullanmak istiyorsanız yönlendirmeniz gerekir. Google'nin alan adı sağlayıcısı godaddy.com'dur. Buradan alan adı almanın iki yolu var ben bu yazımda size godaddy.com'den direk alacağımız alan adını nasıl yönlendireceğinizi anlatacağım. Yazıyı okuduktan sonra en altta yer alan videoyu izleyerek görsel olarak nasıl yapıldığını da görebilirsiniz.
domain yonlendirme


1.ADIM: İlk yapmanız gereken iş godaddy.com'a girip belirlediğiniz godaddy alan adınızın sahipliğini kontrol etmeniz. Alan adınız daha önce başkası tarafından alınmamışsa yandaki resimdeki gibi alan adınızı alabileceğinize dair bir mesajla karşılaşırsınız "ADDED" butonuna tıklayın. yan tarafında "SİPARİŞ ÖZETİ" alanında "ÖDEME DEVAM" butonuna tıklayın. Ekrana alan adı ile birlikte size bir kaç seçenek daha sunulacaktır. "DEVAMI" tıklayıp geçin. Bize sadece alan adı lazım.


domain yonlendirme

2.ADIM: Bu alanda ödeyeceğiniz ücreti görebilirsiniz. aşağıdaki resimde 5 yılllık godaddy alan adı sahipliği için ödenecek tutarı görüyorsunuz. Bir yıllık alan adı sahipliği de alabilirsiniz ama bu SEO açısından size (-) puan getirir. Bu ne demektir. Siz 1 yıllık alırsanız arama motorlarına "deneme için aldım ne olacak bakacağız" demiş oluyorsunuz. Arama motorları da size "Öyleyse bir bak karar ver ondan sonra gel" der. SEO açısından en az 3 yıllık alınması bu işin uzmanları tarafından tavsiye ediliyor. "ÇIKIŞ"a tıklayın ve bir sonraki adıma geçin.

godaddy alan adi

3.ADIM: Eğer daha önce godaddy üyeliniz varsa kullanıcı adınızı girip devam edin. Eğer daha önce godaddy'e üye değilseniz  "ŞİMDİ KAYDOLUN"a tıklayın ve üye olun bu işlem bir kaç dakikanızı alacaktır. Mailinize üyeliğinizi aktifleştirmek için bir mail gelecektir.  Üyeliğinizi aktifleştirdikten sonra sistem sizi ödeme sayfasına yönlendirecektir. Adres bilgileriniz ve kredi kartı bilgilerinizi girdikten sonra godaddy alan adınızı almış oluyorsunuz. Şimdi sıra alan adınızı blog adresine yönlendirmeye geldi.

Godaddy alan adı yönlendirme

4.ADIM: Google'nin ücretsiz olan blogger hizmetinde açtığınız blogunuzda, alan adınızı yönlendirmek aslında çok kolay olmasına rağmen nedense internette ve blogger yardım hizmetinde çokta açıklayıcı bir bilgi bulamıyorsunuz. Blogger yönetim paneline giriş yapın ve Blog yönetim panelinde yer alan "AYARLAR - TEMEL" sayfasında "YAYINCILIK" başlığı adı altında mavi renkli "özel alan adı ekle" yazısının üstüne tıklayın.

1.godaddy alan adı alma


2.godaddy domain yönlendirme

5.ADIM: Yukarıdaki 1.resimde yer alan boşluğa satın aldığınız godaddy alan adını yazın ve mavi renkli "Gelişmiş ayarlara geç" yazısına tıklayın. 2. resimde gösterilen ekran karşınıza çıkacaktır. Daha önce aldığınız alan adı ile ilgili kırmızı renkli bir uyarı mesajı göreceksiniz. Zaten alan adı sahibi siz olduğunuz için önemli değil. 2.resimde gri alanda verilen ayarları yönlendirme için alan adı sunucumuzun CNAME kayıtlarına ekleyeceğiz.

blogger domain yönlendirme

6.ADIM: Eğer alan adınızı aldıktan sonra godaddy'den çıktıysanız tekrar giriş yapın çünkü yönlendirme için CNAME kayıtlarına girmemiz gerekiyor. Kontrol paneline giriş yaptıktan sonra resimde görülen "Manage My Domains" yazan yere tıklayın. Eğer resimdeki alanları bulmakta zorlanıyorsanız sayfanın en altında yer alan Godaddy alan adı yönlendirme kısmı için hazırlanan video'yu izleyebilirsiniz.



7.ADIM: Yukarıdaki resimde alan adınıza tıklayın.

blog adı yönlendirme


Blogger adınızı godaddy ile yönlendirin


8.ADIM
Yukarıdaki resimde sarı görülen "DNS Zone File" yazan yere tıklayın karşınıza alan adınıza ait bir çok bilgi önünüze gelecektir. Sağ üst köşede "Add Record" yazan yere tıklayın.

godaddy alan adı yönlendirme


9.ADIM
Yukarıdaki resimde sarı görülen "Record Type" yazan yere tıklayın "CHAME (Allias)" ı seçin. "Host" yazan yere "www" girin. 4.Adım 2.resimdeki "www" nun karşısında yer alan değeri "Points to" yazan yere yapıştırın. Daha sonra "Add Another" a tıklayarak 4. adım 2.resimdeki 2. satırda yer alan değerleri girin ve Finish'e tıklayın. Alan adınızın blogunuza yönlendirme işlemi tamamlanmış oldu. Doğruluğunu kontrol ettikten sonra çıkış yapıp tekrar girin kayıt işleminin tamamlandığını da kontrol edin. godaddy alan adınız ile hemen blogunuza giriş yapamayabilirsiniz. En geç 2 gün içinde yönlendirme sistem tarafından tamamlanacaktır.

godaddy alan adı yönlendirme


Godaddy alan adı nasıl yönlendirilir Videoyu İzleyin


Paylaş :

Yazar:

Facebook Yorumlar

11 yorum:

  1. hocam güzel anlatmışsınız fakat resimler çok küçük görünmüyor yazılardan yola çıkarak becerdim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunu görüp ilttiğiniz için teşekkür ederim. Evet küçükmüş resimler sorunu düzeltip resimleri yenileyeceğim...

      Sil
  2. Düzeltmeler yapılmıştır. Tekrar uyarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gökmen Bey,

    Sitenizde yönlendirme ile ilgili yazınızı okudum, size bir şey sormak istiyorum. Epey araştırdım ancak bir türlü cevap bulamadım.

    Benim yapmak istediğim blogspot.com bloğumu alan adıma yönlendirmek. Bazı sitelerde görüyorum. blogspot.com ile biten bloglarına girdiğimde otomatik olarak .com ile biten siteye yönlendiriliyorum. Alan adımı alıcam ama takipçilerimi kaybetmek istemediğimden böyle bir yönlendirme yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu blogun asıl adı geleceinternette.blogspot.com 'dur. Eğer internette bu blog adı ile arama yaparsanız www.nettenekisimkani.com 'a yönlendirilirsiniz. Yani her iki aramada da adres aynıdır. Blog adınızı rahatlıkla com uzantılı alan adınıza yönlendirebilirsiniz.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Gökmen Bey, bloğumu yardımlarınızla yönlendirdim

      Sil
  4. çok basit anlatmışsın hiçbişeyden bahstmemişsin. elli tane seçenek çıkıyo alana kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Godaddy alan adı alımı ile ilgili olarak bir de video ekledim. Belki işinize yarar.

      Sil
  5. ben wordpress site kullanıyorum blog ile alakasız bnm sıkıntım sitenin basına www koyunca açılmıyo site www suz acılıyo ne yapmam gerekiyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra hanim wordpress konusunda pek bilgim yok. Wordpress konusunda uzman www.ayhankaraman.com adresinden yardım alabilirsiniz.

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil